الخميس، 2 سبتمبر 2021

لِما الرحيل.... بقلم محمد عبدالغنى

 لِما الرحيل

قالو الوِصال ُ     يطول                         قال    يَعنى ده معقول

شِده  ورَاح     .   تزول

لا سائل ولا     مسؤول

الكُل  صار        منقول

لواحه  وراح      يقول

بيدور على     الأصول

******

بيدور واحه       جديده

تكون. أيامه.      سعيده

مع ناس بالوصف فريده


بيدور على   الأحساس

بالذهب  ويا     الماس

فى قلوب بعض الناس


وأن فكر        يجيني

يرجع         ويلاقيني

شايله جوه      عيني


بس يرجع يا أخوان

ونعيش فى     أمان

ذي أيام         زمان


ده بعده نار    وكاويني

طول عمري و   سنيني

بشوق حبي    وحنيني


نفسي اعيش        وأرتاح

وليلي يبان له        صباح

لقلبه السرور ولى إنشراح


بقلم محمد عبدالغنى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

كترت مظااالمك....... عماد الأبنودي

 كترت   مظااالمك بقلم/عماد الأبنودي  •••••••••••••• كترت  مظااالمك  يااا  زمن  و ظلمك  سايد  من  سنين  و العدل  تاه  جوه  مخالبك  و كفوفك  ب...