الثلاثاء، 7 ديسمبر 2021

هي مهنة إنسانية.... بقلم عصام حسيني السيد مدين

 هي مهنة إنسانية 

بس فين الإنسانية؟! 

قطعوا ف الناس و فيا

طب ولا تجارة هيا ؟! 

ارحموا في الناس شوية

واوعوا تنسوا الإنسانية

......... 

الفيزيتة حر نار 

والعلاج كبسول مرار 

والروشتة فيها زار 

عفرتوها والضحية 

هو معنى الإنسانية 

......... 

الضمير لو مات نموت 

جسم متحط في تابوت

وانت يا دكتور سكوت 

المريض ف ايديك هدية 

تمحي بيه الإنسانية 

........ 

طبعا التعميم هلاك 

في أطبة كالملاك 

همهم جنة وهناك 

يلقوا أجر الخدمة ديه

لجل فيهم إنسانية 

............ 

بقلمي عصام حسيني السيد مدين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

كترت مظااالمك....... عماد الأبنودي

 كترت   مظااالمك بقلم/عماد الأبنودي  •••••••••••••• كترت  مظااالمك  يااا  زمن  و ظلمك  سايد  من  سنين  و العدل  تاه  جوه  مخالبك  و كفوفك  ب...